onsdag 2 februari 2011

Februari

Ni som brukar läsa vår blogg tror säkert att vi har gått i ide eller nåt! Men det har vi inte, tyvärr har det inte blivit så mycket bloggande på senaste. Men just nu händer det inte så jättemycket här nere i Hannover. Dagarna ser ganska lika varandra ut. Just nu längtar vi bara till våren här nere, och förhoppningsvis kommer den lite tidigare här nere i Tyskland än därhemma i Sverige :)

Ja, på vardagarna här nere så är Martin på sitt arbete :) och jag Maria brukar tillbringa förmiddagarna på Fitness First :) och letar efter nåt extrajobb för tillfälligt. På förmiddagarna finns det en del bra förmiddagspass vilket passar bra då man kommer upp på morgonen och har kvällarna tillsammans :)

Igår var jag på stadsbiblioteket som ligger cirka en kvarts promenad från där vi bor och lånade på mig tyska böcker för att hålla i gång med språket :) Sen hyrde jag en film också;

Ska bli spännande att se den på Tyska ;)
I förra vecka var vi på restaurang i fredags :) Då var vi på en var våra favoriter som bara ligger cirka 5 min från oss, perfekt!! Där äter vi oftast deras pizza som är super god, väldigt tunn botten, med parmaskinka, ruccola och parmesan :)

I lördags var vi ute och såg på Laserkraft, en tysk DJ, som har en väldigt populär låt som heter Nein Mann. Låten spelas nästan varje gång man är ute här nere på de tyska klubbarna :)!

Förfest - två fokuserad killar - Guitar Hero!
DJ-Hero
Kvällens laser show =)
Dags att tillaga kvällens middag - Pastasallad med kyckling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar