torsdag 24 februari 2011

My Birthday!!!

Igår var det födelsedag här nere i Hannover :) Dagen började med mys frukost innan Martin skulle till jobbet.

Hemma-gjorda scones :)

Frukost-mys!
Till frukosten öppnade jag ett paket som kommit hela vägen från Sverige. Brevet kom redan i lördags men jag lyckades hålla mig tills födelsedagen!!

Finaste armbandet från sötaste Emelie, TACK vännen!

Hemma-gjort kort också jättefint <3


Under förmiddagen blev det två pass på gymmet och efter det en tomatsoppa till lunch på stan :) När jag väl kommit hem från stan tog det inte länge innan det ringde på dörren!! Det var ett blombud!!!

En jättefin rosa bukett från söta Sara, TACK vännen!
Sen tog det inte lång tid förrän det ringde på dörren igen!! Och då kom det ytterligare ett blombud :) :) :)

Världens finaste bukett från älsklingen, TACK <3!!!

Jättefin!

Jättestor :)

Kvällen firade jag och Martin på en grekisk restaurang. Helt fantastiskt gott, och vad mycket mat vi fick. Vi började med en förrätts-tallrik med alla grekiska delikatesser, feta-ost, grillade paprika och aubergine, oliver och fyra olika dipp-såser...mmmm!! Till varmrätt var det lammfärsbiffar fyllda med ost och tomatris och pommes och en sallad till det! Sen ner vi satt och åt varmrätten kom servitören in med var sin ozo :) !! När vi väl var mätta kom de in med varsin liten dessert som var en yoghurt med ringlande honung mmm!! Vi var verkligen propp-mäta när vi gick därifrån. All maten (förrätt, varmrätt och dessert), plus tre glass vin fyra ozo (vi fick varsin till när vi betalat, den var blandad med hallon och inte lika stark som den första :)) Betalade vi endast 40 Euro (350 kr!!!)

Förrätts tallriken för två :)

Varmrätt :)

Nöjd 27-åring med en ozo :)

TACK alla som firade mig på min dag, via blommor,presenter, sms, telefonsamtal och facebook-hälsningar!!! Så här dagen efter var jag fortfarande mätt när jag vaknade :) och njuter av min två fina blombuketter!


1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Det låter verkligen som du haft en underbar födelsedag!
    Maten såg riktigt god ut :) härligt!

    Ha det toppen!
    Kramar Emelie

    SvaraRadera