torsdag 26 augusti 2010

Gårdagens äventyr

Igår gjorde jag mitt första besök på IKEA :) (som kund). Det var var väldigt enkelt att ta sig dit, jag tog U-bahn från Kröpcke i ca 20 minuter och promenerade i en kvart innan jag var framme vid varuhuset.



Jag började mitt äventyr på Ikea med en tur på övervåningen. Provsatt soffor, spanade efter garderober och facinerads över hur stort det varhuset är (jämnfört med Kållered :)). Efter att jag gått det långa varvet började det kurra i magen och jag insåg att det var dags för lunch, gissa vad jag åt?

Jo, köttbullar såklart!

 

När jag hade ätit upp min svenska lunch var det dax för varvet på nedervåningen, saluhallen :). Det såg väl ut ungefär som hemma, förutom att det typ var 4 meter i takhöjd här! Här kommer ett bildregn;
Notera storlekarna på kuddarna 40x80 eller 80x80
 



















När det var dax att betala kunde jag inte använda mig av självskanningskassan för jag skulle betala med kontanter, och det tar endast kort. Det jag inhandlade var ett dubbeltäcke och en blå påse :). Jag noterade dock att den blåa påsen är dubbel så dyr som hemma, 1 euro (ungefär 10kr) istället för 5 kronor!! Annars var priserna ungefär det samma.

Idag har det regnat hela dagen och jag ska snart till mataffären för att inhandla kvällens middag :)


Tschüss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar