fredag 17 september 2010

Fredag = tacos :)

I dagens Hannover skiner solen!!! Underbart. Den här veckan har verkligen gått superfort och idag är det fredag! Idag ska vi äta Tacos och dricka rödvin, längtar redan till kvällen.

Vad har vi gjort i veckan då? I tisdagskväll var i på en "hejdå öl" för en kille som jobbar på Martins jobb som ska flytta tillbaka till Polen efter två år här i Hannover. Det var riktigt trevligt med god mat och en och annan öl som slank ner :)

När Martin slutat jobbet i onsdagskväll träffade jag honom på Hauptbahnhof för att gemensamt gå till en restaurang i närheten, och vi skulle inte gå själva denna gången utan vi skulle på ett International Roundtable med personer som jobbar på Martins företag och som inte kommer härifrån Hannover. Ett sätt att lära känna nya människor när man flyttar till en ny stad!! De här träffarna brukar de ha en gång varje månad, och vi ska definitivt vara med på nästa också. Våran norska vänner Lars och Kristin var också med på middagen. Jättetrevligt att äntligen fått träffa hans jenta =)

Igår var jag ute på lunch med Kristin och i pratade om allt mellan himmel och jord, supertrevligt! Det var väl ingen av oss som trodde att vi skulle flytta till Tyskland och Hannover för ett år sedan och där satt vi igår med varsin öl till lunchen i handen =)

När Martin kom hem från jobbet igår hade jag lagat curry-kyckling med kokosmjölk, mums. Efter middagen slappade vi i soffan och gick och la oss tidigt, 21.10!!! Det är hårt att leva och bo här i Hannover :)

Jag har förresten promenerat runt våran berömda "sjö" här i Hannover Maschsee hela 3 gånger :). Det är 6 km runt sjön och 10 minuters promenadväg från våran lägenhet. Nästa vecka när min förkylning blivit bättre har jag tänkt att jag ska springa runt den.

Angående det där firandet som jag pratade om i förra inlägget. Så fick jag förklarat från Martins kollega i tisdags att de man firar är att man för 10 år sedan hade en stor EXPO här i Hannover. Till den här EXPO:n som var 2000 satsade stan väldigt mycket på deras kollektivsystem. Martins kollega sa även att efter utbyggnaden av U-bahn systemet så har Hannover ett av Tysklans bästa kollektivtrafiksystem! Och det kan jag verkligen tänka mig, en av de centrala stationerna här i stan har 3 våningar under jord beroende på i vilken riktning som tågen ska åka i, väldigt häftigt!!

Hoppas ni alla får en bra helg!

Tschüss

2 kommentarer:

  1. Hmmm, jag hör att jag fått konkurrens...

    SvaraRadera
  2. Haha, too bad Kristin.
    Hoppas att det inte finns nån Lotta.... :S

    SvaraRadera