torsdag 23 september 2010

soliga torsdag

Här nere i Hannover har det varit underbart väder de senaste dagarna. Jag tror nästan att sommaren är tillbaka igen :). Vi har haft runt 20-22 grader och strålande solsken. Hoppas verkligen att vädret håller i sig till helgen. För då planerar vi nämligen att åka till en stad som heter Celle.

Det är en stad som ligger norr om Hannover och hela stan ska bara vara uppbyggd av gamla mysiga hus (som här i Altstadt i Hannover). Turen dit kommer bli mycke härligare om det är sol och varmt, så jag håller verkligen tummarna! Till Celle tar vi oss med tåg och det skulle ta ungefär 20 minuter dit och kosta 7 euro per väg/person. Tågen kan tydligen aldrig bli "fulla" här nere i Tyskland, utan de knör in hur mycke folk som helt. Men när jag var inne och kollade på DB (Deustch Bahn) så gick tågen dit ganska ofta på lördag.

Senare idag ska jag till banken, sparkasse, och fixa lite saker. Vi har nämligen ingen internet dosa och de kan underlätta när i ska betala våra räkningar och se vad vi har för saldo. Efter de så ska jag skaffa mig ett tyskt mobil-simkort till min mobil :), verkligen på tiden efter att ha bott här över en månad nu. Och vem vet det kanske gör att jag börja prata flyttande tyska haha..

Hoppas ni har en bra torsdag!

Tschüss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar